Mag. Dr. Thomas J.J. Wallnig, Privatdoz. MAS
Curriculum Vitae
Research
Publications
List of Publications
Achtzehntes Jahrhundert populär. / Wallnig, Thomas J.J. (Editor); Lobenwein, Elisabeth (Editor); Assinger, Thomas (Editor).
Wien : Böhlau Verlag, 2022. 316 p. (Das achtzehnte Jahrhundert und Österreich, Vol. 37).Publication: Book › Collection › peer-review
Anbahnungen einer Akademie in Wien bis zur Gründung 1847 : Wissenschaftsorganisation im Kompositstaat. / Wallnig, Thomas J.J.; Mazohl, Brigitte.
Die Österreichische Akademie der Wissenschaften, 1847–2022: Eine neue Akademiegeschichte. ed. / Johannes Feichtinger; Brigitte Mazohl. Vol. 1 Wien : Verlag der Österr. Akademie der Wissenschaften, 2022. p. 35-96 2.Publication: Contribution to book › Chapter › peer-review
Aufklärung populär - Das 18. Jahrhundert in Comic und Graphic Novel. / Wallnig, Thomas J.J.; Lobenwein, Elisabeth; Waibl, Marian.
Achtzehntes Jahrhundert populär. ed. / Thomas Walnig; Thomas Assinger; Elisabeth Lobenwein. Wien ; Köln : Böhlau Verlag, 2022. p. 13-29 (Das achtzehnte Jahrhundert und Österreich : Jahrbuch der Österreichischen Gesellschaft zur Erforschung des achtzehnten Jahrhunderts, Vol. 37).Publication: Contribution to book › Chapter › peer-review
Bernhard Pez challenges his abbot, as viewed from a curial perspective. New materials on a conflict situated between monastic discipline and theological antiquarianism. / Wallnig, Thomas J.J.; Frey, Daniel; Petrolini, Chiara.
Central European Pasts: Old and new in the intellectual culture of Habsburg Europe, 1700-1750. ed. / Ines Peper; Thomas Wallnig. Berlin : de Gruyter Oldenbourg, 2022. p. 99-118 (Cultures and Practices of Knowledge in History, Vol. 6).Publication: Contribution to book › Chapter › peer-review
Central European Pasts. Old and new in the intellectual culture of Habsburg Europe, 1700-1750. / Wallnig, Thomas J.J. (Editor); Peper, Ines (Editor).
Berlin : de Gruyter Oldenbourg, 2022. 660 p. (Cultures and Practices of Knowledge in History, Vol. 6).Publication: Book › Collection › peer-review